Skuteczna reklama interaktywna – czy jest możliwa?

Jak inaczej przekonać do usługi czy towaru aniżeli przekonując potencjalnego konsumenta, że to, co oferujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Przedstawić mu to naturalnie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

filmy z dronów Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale również zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są miarodajną nowością, w następstwie tego, że poprzednio nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Obecnie reklamą interaktywną równie poprawnie wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, może głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja inaczej możliwość decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interaktywnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama znanych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca mógł samodzielnie opracować swój prywatny smak deseru, integrując poszczególne jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni perfekcyjną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była wydajna musi nie wyłącznie łączyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, żeby kontrahent, który już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który dobrze mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest dosadny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest zwykle ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, lecz cały cykl narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on trafny technicznie oraz łatwy.